مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت : مسجد از جایگاه بلندی در جامعه اسلامی برخورد دار است که از این جهت بهترین برنامه های فرهنگی باید در مساجد انجام شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از شبستان،حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در اختتامیه مشترک طرح های اوقات فراغت مساجد و بقاع متبرکه استان اصفهان شامل طرح آسمانی هاکانون های مساجد، حلقه های صالحین بسیج‏، هسته های جوان سازمان تبلیغات اسلامی و نشاط معنوی سازمان اوقاف اظهار داشت:معماران مساجد با یک نگاه عالمانه در احداث مساجد پیش رفته اند که بزرگی ساختمان مسجد و وجود مناره های چند متری به منظور احاطه مساجد بر سایر ساختمان ها گواهی بر فعالیت عالمانه و حکیمانه معماران مساجد است.
 
وی افزود: بکارگیری هنرهای مختلف از جمله کاشی کاری‏، منبا کاری و مشبک کاری در معماری مساجد نمونه دیگر از فعالیت عالمانه معماران مساجد که این کار به منظور بهره گیری از ظرفیت های مختلف هنری در مسجد است.
 
حجت السلام قطبی ارتباط بین معماری مسجد و فعالیت های فرهنگی این مکان های مقدس را مهم دانست و تصریح کرد: همانگونه ای که مساجد بر سایر ساختمان ها احاطه دارد فعالیت فرهنگی مساجد باید در کنار فعالیت های فرهنگی سایر مراکز شاخص باشد.
 
وی ادامه داد: استفاده از هنرهای متنوع در مساجد به این معنا است که باید از ظرفیت های متنوع فرهنگی هنری در مسجد برای فعالیت های فرهنگی استفاده کرد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر لزوم تنوع در فعالیت های فرهنگی‏‌اذعان داشت: مسجد از جایگاه بلندی در جامعه اسلامی برخورد دار است که از این جهت بهترین برنامه های فرهنگی باید در مساجد انجام شود.
 
وی افزود: تلاش های تمامی نهادهای فرهنگی مساجد باید از تابلو شخصی و خاص به یک مفهوم مشترک که هدایت نسل نو خواسته است برسیم.
 
دبیر هیئت هماهنگی ونظارت بر کانون های مساجد استان اصفهان خاطرنشان کرد: امامزادگان و مساجد در آسمان ها به یکدیگر گره خورده اند و بقاع متبرکه بیش از این حد با همت جوانان مسجدی به قطب فرهنگی تبدیل می شود.
 
در این آیین از مراکز فرهنگی فعال در طرح اوقات فراغت مساجد و بقاع متبرکه تقدیر شد.
/2759/